دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه از انهدام یک باند جاعل دادنامه‌های دیوان عدالت اداری در شهرداری کرج خبر داد

به گزارش واحد مرکزی خبر، اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران گفت: در پی وصول گزارش هایی از مراجع اجرایی مبنی بر اینکه آرایی که این مراجع در چارچوب قانون صادر می‌کنند، به راحتی در دیوان عدالت اداری نقض می‌شود، به علت این‌که احتمال سوء جریانی در این رابطه‌ وجود داشت این موضوع در دستور کار مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه قرار گرفت.

وی افزود: در نهایت باند جاعل دادنامه‌های دیوان عدالت اداری در شهرداری کرج شناسایی شد و اعضای آن دستگیر شدند.

جهانگیر با اشاره به این که این باند 12 نفره فعالیت خود را از سال 86 آغاز کرده بود گفت: 7 تن از اعضای این باند کارکنان شهرداری و 5 نفر دیگر هم افراد خارج از این مجموعه بودند که ضمن آشنایی با مسائل حقوقی، ارتباط هایی هم داشتند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تأکید بر این که حتی یک نفر از اعضای این باند از کارکنان دیوان عدالت اداری و قوه قضائیه نیست، گفت: این افراد دادنامه ‌های صادره دیوان عدالت اداری را که با شکایت شاکیان رد شده بود، با هماهنگی افراد دیگر باند از شهرداری خارج می کردند و بجای آن ها دادنامه های جعلی در پرونده ها قرار می‌ دادند.

جهانگیر گفت: اعضای این باند برای جعل دادنامه های دیوان عدالت اداری و دیگر اقدامات خلاف خودشان، از هر شخص 10 تا 15 میلیون تومان دریافت می کردند.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه افزود: این باند توانسته بود به ساخت و سازهای غیر قانونی در کرج ادامه دهد و در روند قانونی ساخت و ساز اخلال ایجاد کند.

جهانگیر گفت: این افراد علاوه بر وارد کردن میلیاردها تومان خسارت به بیت‌المال، مصوبات کمیسیون ماده 100 را با اختلال مواجه و در دیوان عدالت اداری حس بدبینی ایجاد کرده بودند.

وی افزود: تحقیقات بیشتر از اعضای این باند و افراد مرتبط با آنها ادامه دارد.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه افزود: مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید قبل از اینکه اصالت آرای صادره در دستگاه قضایی و مراجع ذیربط تایید شود، از اجرایی کردن آنها خودداری کنند.

جهانگیرتصریح کرد :آنچه که به دستگاه‌های نظارتی برای اجرای وظایف کمک می‌کند هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که آیا پرونده‌هایی در مورد مافیای اقتصادی تشکیل شده است، به تلاش‌های شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی و قضایی در این رابطه اشاره کرد وگفت: باید دید چه تعبیری از مافیا ارائه می‌شود ،در تمام دنیا گروههایی برای ضربه زدن به روند صحیح اقتصاد تشکیل می‌شود.

جهانگیر گفت: عوامل بیگانه نیز در تلاش هستند که این اخلال‌ ها را پر رنگ کنند که با توجه به تحریم‌‌های صورت گرفته علیه کشورمان این مسئله دور از ذهن نیست.

کد خبر 81689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز